A családok reszortfeladatai
Házirend 4. melléklete
RESZORTRÉSZLETEZŐ
Általános megállapítások
1. A reszortrendszer pontos célja, hogy a lakók „játékos formában” tegyék személyiségük részévé a folyamatos felelősségvállalást, a pontosságot, a megbízhatóságot, egymás és önmaguk reális értékelését. Másrészről az intézmény folyamatosan szem előtt tartja, hogy a lakók részére átmeneti idő (6-12 hónap) áll rendelkezésre, hogy személyiségükben alkalmassá váljanak arra, hogy saját háztarást vezessenek, meglévő bevételeikből gazdálkodjanak, továbbá önellátóvá váljanak.
2. A reszort-területeket minden hétfőn egy hétre előre 20-21 óra között osztjuk szét a lakók között a közösségi értekezleten. Este 21.00-21.30 között adják át a reszortfeladatokat a következő napi reszortosoknak a feladatukat lezárók.
3. A takarításhoz az otthon eszközöket és vegyszereket biztosít.
4. A reszortok elvégzésének sikerességét a napos értékeli minden este 20 óráig, a reszortértékelő lapot leadja az éjszakás gondozó részére, aki a napos munkáját értékeli a forgalmi napló és a reszortellenőrzések után.
5. A reszortvégzésekről szó eshet az esti napi leltár alkalmával is.
6. Veszélyeztetett terhesség esetén reszort vállalása nem ajánlott, továbbá a terhesség 9. hónapjában és a szülés utáni első hat héten belül sem.
7. A reszortok értékelésénél minden esetben figyelembe kell venni a felelős lehetőségeit, képességeit. Az értékelést igazságosan, de méltányosan is kell végezni.
A napos
1. A napos gondoskodik a napirend betartásáról, a reggeli ébresztésről.
2. A napos felel a reszortok átvételéért. Azokat minden este 20 óráig értékeli a Házirend 5. mellékletében található reszortértékelő lapon.
3. A naposnak tudnia kell a lakók hollétéről, általános egészségügyi, fizikai állapotáról. A napos feladata, hogy tájékoztassa az ügyeletes gondozót a lakók hollétéről.
4. További feladata, hogy a kölcsönzési lapot vezesse (házirend 3. melléklete), mely alapján vasalót, ruha-, hajszárítót és porszívót lehet kölcsönözni. A lakóknak az aktuális napostól kell kérni ezen eszközöket. Ezek használatához az intézmény munkatársai segítségét lehet igényelni.
A mosdók felelőse
1. A mosdók felelőse a földszinti és az emeleti WC-k, illetve zuhanyzó és fürdőszobák rendjéért, továbbá a szemetesek ürítéséért felel. Elvégzi a toalettek, fürdőszobák és zuhanyzók takarítását, melyhez rendkívüli szükség esetén kérheti lakótársai segítségét.
2. Mellékhelyiségek takarításához az intézmény tisztítószereket biztosít. Ezeket a mosókonyha emeleti szekrényében tároljuk.
3. A takarítás a nap folyamán legalább egyszeri fertőtlenítőszeres vízzel való áttörlést jelent a WC-csészék, a mosdók, a zuhanytálca, a kádak és a fali csempék esetében, a padlókövezetet pedig felsöpörni és feltörölni szükséges naponta egyszer.
4. Ellenőrzi a szelektív hulladékgyűjtést, a papírhulladékot az előszobai szemetesbe gyűjtjük, komposztálható hulladék a lovaké, a konyhában erre rendszeresített edénybe gyűjtjük.
5. Az egyéb hulladékot (műanyag csomagoló, konzervdobos, fogkrémes tubus…) pedig az emeleten és az étkezőben elhelyezett szemetesekbe gyűjtjük.
6. A szemetesek ürítéséről azok feltelése esetén a mosdók felelőse gondoskodik.
A mosásfelelős
1. A mosásfelelős a mosókonyha, az előtér és előszoba rendjéért felel.
2. A mosásfelelős ezen a napon végzi el saját szükségletei szerinti mosását, teregetését.
3. A mosókonyhában széthagyott ruha nem maradhat.
4. A mosókonyhát a nap végén, vagy a mosókonyha használatának befejezésével felsöpörve és feltörölve kell elhagyni.
5. A mosógépek használata felelős feladat, ha használatában bizonytalan a lakó, akkor feltétlenül igényelje a gondozó segítségét.
6. A mosókonyhában található háztartási gépekért minden nap az aktuális mosásfelelős felel.
7. Szükség esetén moshat ezen a napon más család is, de minden esetben a napi mosásfelelőssel kell egyeztetni.
A konyhás
1. A konyhás felel az étkező és a konyha rendjéért. 2. Időben gondoskodik az étkezések előkészítéséről, majd az étkezések végén az étkező és a konyha rendjéről: asztal általános letörlése, mosogatás, felsőprés és feltörlés. 3. A kamra tisztaságáról való gondoskodás, felsőprés, feltörlés. 4. A konyhás gondoskodik a konyhai hűtő tisztaságáról. 5. A konyhás gondozóval együttes feladata kamra igény és felhasználás nyomtatványokat vezetni (házirend 6. melléklet). 6. A kicsinygyermekekkel együtt járó külön teendők, pépkészítés körüli teendők, tízóraiztatás, cumis üveg fertőtlenítése az érintett gyermek szüleinek a feladata.